logga_hemsida_okt 2017

Ingen aktivitet = inte lika mycket trafik 

Jag pratade med en kund idag. Förra hösten skrev jag kundens LinkedIn-profil och nu berättade han att det inte blivit så mycket besök till profilen som han trott.

"-Hur aktiv är du på LinkedIn" blev min första fråga.
"- Inte alls" fick jag till svar.
"- Där har vi en stor del av förklaringen" sa jag.

Det räcker inte allt ha en perfekt skriven fullmatad LinkedIn-profil om du sedan inte använder den. Då sjunker den i rankingen.

Här är en välskriven text  om varför man skall vara aktiva på LinkedIn där jag i första hand tänker på textstycket under "Using LinkedIn proactively to build your brand"

Bilden till höger kan du se hur det såg ut för ett drygt år sedan innan LinkedIn ändrade det grafiska gränssnittet. MEN det är samma saker som händer - dvs genom att du är aktiva på LinkedIn är det fler och fler personer som uppmärksammar dig. Win-win.

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etiketter